Als ondernemer is het bijna niet mogelijk om te floreren zonder een goede online aanwezigheid. Het internet is de plek waar je nieuwe klanten bereikt en bestaande klanten warm kunt houden. Daarom is het zo belangrijk om een duidelijke digitale identiteit te hebben. Makkelijker gezegd dan gedaan, want hoe zorg je ervoor dat je digitale visitekaartje in orde is? Hier vind je een paar praktische tips.
Benut gratis tools op social media
Het gebruik van social media is in de basis gratis. Wees dus niet bang om deze tools te gebruiken voor je onderneming. Door actief te zijn op verschillende platforms, weet je jouw doelgroep makkelijk te bereiken. Maak dan ook slim gebruik van de vele functies op deze platforms. Zo is het mogelijk om posts op Instagram en Facebook aan elkaar te koppelen. Je hoeft dus maar één keer iets te plaatsen, waarna het op meerdere plekken terechtkomt. Ook gratis functies als het aanmaken van evenementen of het delen van aanbiedingen op je website zijn handig.
Creëer een DAM systeem
Het is belangrijk dat je digitale uitingen een uniforme stijl hebben. Dat betekent dat je kleuren, afbeeldingen en teksten gebruikt die aansluiten op jouw huisstijl. Om dat te bewaken, is het makkelijk om met een DAM systeem te werken. Dit staat voor Digital Asset Management. Hiermee bewaar je al je digitale documenten op één plek, waar ze duidelijk geordend worden. Heb je dus een geschikte foto nodig voor social media? Of zoek je naar een video die is goedgekeurd voor op de website? Ze staan op één plek, zodat meerdere mensen aan de online aanwezigheid van het bedrijf kunnen werken.
Houd de statistieken in de gaten
Natuurlijk doe je je best om interessante marketingcontent te maken voor je website en social media. Maar hoe goed valt die content in de smaak bij je publiek? De beste manier om dat te meten, is door de statistieken in de gaten te houden. Kijk hoe bepaalde posts op social media presteren. Zie je meer succes met video’s of met foto’s? En doet een post het beter wanneer je hier een actiecode met korting aan koppelt? Wat drijft mensen naar je website en waar reageren klanten eigenlijk niet zo positief op? Door dat te achterhalen, kun je jouw digitale uitingen steeds meer optimaliseren. Zo speel je in op wat jouw klanten daadwerkelijk willen zien.
- Zo optimaliseer je jouw online aanwezigheid - januari 21, 2025
- Wish inlog, direct Wish inloggen - oktober 9, 2024
- HBO Max inlog, direct HBO Max inloggen - september 9, 2024